dimarts, 22 de setembre del 2009

La sèrie a la vida quotidiana: Bar Bharma

http://www.bharma.com/

A Barcelona, al barri del Poble Nou, es troba l’únic bar del món ambientat en la sèrie Lost: el bar Bharma, un punt de reunió dels losties.


Entrevista a Rafa García, un dels creadors i responsables del bar Bharma a Barcelona:

1.Primer de tot, com va sorgir la idea de crear un bar temàtic sobre la sèrie de televisió Lost?
→ Mirant la primera temporada de Lost, em va encantar tant que vaig pensar en tematitzar el meu local d’aquesta manera, ja que portava un temps intentant trobar alguna cosa original.
2.Per quins motius escollies la decoració que posaves al teu bar?
→ Escollia una decoració específica segons la importància dels motius a la sèrie.
3.Quin dia exactament veu obrir el bar, i com et vas sentir aquell dia?
→ La data escollida va ser un 11 de juny del 2007. La sensació va ser d’alegria però també de cansament (les reformes van durar gairebé sis mesos) i els últims dies van ser molt llargs. Sincerament jo no les tenia totes, i no m’ajudava escoltar al meu entorn que la idea no era bona.
4.Com veu dissenyar i produir totes les decoracions inspirades en la sèrie?
→ A l’obrir el Bharma se’m va acabar el pressupost, així que tot el que tenia a la ment havia d’esperar...i això em va donar temps per triar bé, moltes nits en blanc imaginant i amb la cinta mètrica a la mà. Un cop ho tenia clar ho portava a produir a partir d’uns amics que es dediquen al “attrezzo” a la TV.
5.Les vostres cerveses tenen un disseny únic, ja que porten l’etiqueta del vostre bar. Va ser complicat aconseguir-ho?
→ El tema de la cervesa va ser complicat, ja que no és fàcil trobar algú que et cedeixi la seva imatge corporativa. Un cop solucionat això, només faltava fer el disseny de l’etiqueta i portar-ho a l’impremta, això ja va ser tan sols qüestió de temps. Però després de tot el temps invertit, els resultats són molt satisfactoris.
6.Teniu alguna ajuda econòmica per pagar tots els costos de l’etiquetatge de cerveses, etc?
→ Doncs no, tot va a càrrec dels ingressos del Bharma.
7.Bharma és l’únic bar en tot el món inspirat en la sèrie Lost. T’han arribat veus que algú volgués “copiar-se” la idea en algun altre país?
→ A Espanya sí, m’han arribat alguns correus electrònics. Fins i tot m’han comentat de fer una perruqueria ambientada en Lost...!
8.Quan a Estats Units emeten la sèrie, vosaltres també ho feu al vostre bar. Venen molts seguidors a veure-ho?
→ Sí, són molts els seguidors que s’acosten al Bharma, la manera de viure-ho aquí és molt especial. Normalment fem dos sessions per dia, però ni d’aquesta manera hi pot assistir tothom, l’espai se’ns queda petit.
9.Apart de les emissions dels capítols de Lost, feu moltes altres activitats al bar. Quines?
→ El Bharma és un punt de trobada pels Losties (fans de Lost), encara que per a mi no és només això, i per aquest motiu intento que tothom pugui participar-hi, realitzant activitats molt variades: maratons de sèries, projeccions de curts, festes de “zombies”, de còmics, de trivials, de 80Hits, de Hit Battle, de disfresses, passem pel•lícules...
10.Feu “maratons” de Lost. Podries explicar en que consisteixen exactament i cada quan les feu?
→ Una marató consisteix en veure una temporada sencera. Són moltíssimes hores. També existeixen unes regles, encara que no som la Gestapo. Acostumem a fer-ne una cada dos mesos.
11.Han vingut creadors o actors de Lost a veure el vostre bar? Si han vingut, què és el que us van comentar sobre el vostre bar?
→ No, per desgràcia no. Vam convidar al Jorge García (Hurley), i ens va respondre afirmativament, però que la seva agenda estava molt plena i que no sabria dir-me quan podria passar. Amb en Matthew Fox (Jack) no em vaig atrevir (estava molt nerviós quan el vaig veure). Però els vaig preguntar si havien sentit a parlar del bar Bharma i van respondre que sí, gairebé tothom que participa a la sèrie n’havia sentit a parlar.
12.Qui sí que ve a veure el vostre bar és gent de tot el món. Com us sentiu quan gent d’altres països ve a veure el bar?
→ Em sento realment bé. El reconeixement a la meva feina és la millor recompensa. El meu anglès és bàsic, però el It’s so beautiful! ho acostumo a entendre i apreciar.
13.Personalment quin creus que és l’èxit de la sèrie que ha aconseguit desenvolupar aquest gran fenomen a escala mundial?
→ La intriga i un repartiment molt ampli, són dos coses bàsiques. És fàcil tenir un personatge preferit i justament el contrari.
14.Creus que Internet és un mitjà de comunicació important pel fenomen de la sèrie? I és important també per al vostre bar?
→ Sens dubte sí. La generació 2.0 ha estat determinant. No tenir, avui en dia, una imatge a la xarxa, pot ser contraproduent.
15.Què en penses dels flashbacks i dels flashforwards de la sèrie?
→ Són genials! Trenquen amb la linealitat de la història, encara que això pot fer que molta gent perdi la història amb relativa facilitat.
16.Podries recordar com va reaccionar la gent que hi havia al teu bar mirant el capítol del primer flashforward de la sèrie (final tercera temporada)?
→ Hi van haver tot tipus de reacciones; crits, aplaudiments, fins i tot llàgrimes... Els fans que venen a veure els capítols al bar viuen la sèrie d’una manera realment emocionant.
17.Amb què et quedaries de tot el que passa o ha passat al teu bar?
→ Em quedo amb la mirada de la gent a l’entrar al local. No té preu. Crec que tot és positiu al Bharma.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada