dimarts, 22 de setembre del 2009

Conclusions

Al llarg d’aquest estudi sobre l’impacte social de la sèrie de televisió americana Lost, emesa per primer cop el 2004, s’ha anat posant de manifest la gran quantitat d’elements mediàtics que han donat una gran rellevància a la sèrie. Però no solament són importants els elements mediàtics, sinó que els elements tècnics, de producció i de realització de la sèrie també són un factor determinant per a l’èxit de la sèrie.
Els elements mediàtics van estretament lligats a Internet, que no sols ha estat el canal de divulgació massiva de la sèrie en sí, sinó també el canal de tots els altres factors d’intercomunicació entre els seguidors i de difusió de tots els aspectes col•laterals relacionats amb la sèrie. Els creadors de la mateixa sèrie han aprofitat d’una manera magistral Internet per impulsar encara més el fenomen de la sèrie, entretenint els seguidors entre temporada i temporada.
La varietat d’espectadors és molt important, ja que Lost té seguidors arreu del món que poden accedir a la mateixa informació i que tenen en comú el desig de compartir opinions, teories ...o bé, en aquest cas, participar en la complimentació d’una enquesta i demanar conèixer els resultats.
Un altre fet que fa crèixer el fenomen és el de generar misteris i grans dubtes. El prototip del seguidor de Lost, encara que les edats, nacionalitats, etc, siguin diverses, és un seguidor que vol compartir el que ell coneix de la sèrie amb altres seguidors o bé, facilitar-ne la visualització.
No només els fans, tal com s’ha vist, amb la creació i participació en tots els mitjans online esmentats i analitzats, són els que han catapultat la sèrie. Crítics i estudiosos de cinema i televisió han escrit nombrosos articles, assajos, i han parlat repetidament en espais de ràdio sobre les excel.lències de la sèrie.
Tot plegat fa que Lost no sigui una sèrie més, realment és un fenomen: EL FENOMEN LOST

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada